Instruccions

1. Introdueix la qüestió proposada com una nova entrada
2. No t'oblidis d'escriure el teu Cognom, Nom a l'apartat d'etiquetes
3. Resol qüestions plantejades per les teves companyes
4. Revisa les respostes de les teves companyes a les qüestions que has proposat i retroalimenta-les
5. Per aprofitar al màxim el repàs intenta proposar i resoldre qüestions de diferents temes i nivells de dificultat
6. No facis preguntes teòriques que no impliquin cap raonament, comparació o reflexió diferent a la que ja surt al llibre

domingo, 26 de mayo de 2013

T.13

IKEA
Uno de los factores clave en la estrategia de la empresa IKEA, es realmente la idea de negocio de “ofrecer una amplia gama de productos para el hogar bien diseñados, funcionales a precios tan bajos que la mayoría de las personas puedan pagarlos” y el concepto diferenciador de comercialización de muebles que la empresa propone. En primer lugar, mientras que las empresas tradicionales de muebles estaban organizadas en boutiques y situadas mayormente en el centro de las ciudades, IKEA desarrolló grandes superficies en las afueras de las ciudades. En segundo lugar, la misma empresa ha modificado las necesidades de la población,  el mercado es diferente pasando de ser consumidores de mediana edad a ser un producto que interesa a consumidores a partir de los 20 años “personas jóvenes de cualquier edad”. Esto ha reforzado el concepto de negocio de IKEA. Por otra parte, la empresa mantiene los costes realmente bajos en todos sus procesos de forma inigualable y obtiene de esta forma, márgenes de beneficio del 16 o 17% algo nunca visto en el sector mayorista o retail. Otro factor clave, es que la empresa ha afrontado el mercado global desde el principio lo que evidentemente le ha permitido alcanzar ciertos volúmenes y economías de escala.
El posicionamiento exitoso de la compañía es otra razón de su éxito, IKEA está posicionada en precio, variedad de mercancía y en el particular ambiente que se puede encontrar dentro de sus tiendas, en línea con otras empresas tipo Starbucks en sus inicios o Body Shop. La mayor diferenciación, es que IKEA ofrece una experiencia única al cliente y aporta un valor significativo al mercado.

Preguntes:
-Quina o quines van ser les innovacions de Ikea?
-Quin és el seu posicionament?
-En què es basa?

2 comentarios:

  1. A) les innovacions de Ikea són la selva segmentació, a la que ningu s'havia dirigit abans (joves des de els vint anys). Una altra innovació es que a les botigues els clients poden provar els productes a la botiga abans de comprarlos.
    B) el seu posicionamient es mobles de Preu baix, practics i funcionals destinats a molas ambients.
    C) es basa en l'economia i la eficacia.
    Noelia Salcedo i Paula García

    ResponderEliminar
  2. 1. Les innovacions de IKEA són: han ampliat la seva segmentació, ja que són productes per tot tipus de gent a partir de 20 anys.
    També, han construït IKEA a les afores de les ciutats per a què la superfícia sigui més gran. Per últim, ofereix productes a preus baixos per a què tothom pugui comprar-los.
    2. El posicionament d'IKEA és que és una empresa de mobles que té productes barats,són productes per a totes les edats, de bona qualitat i pràctics.
    3. Preus econòmics i varietat de productes.

    Ana Maria Solís i Marta Olóndriz

    ResponderEliminar